Loppisfynd!

Vi (ja, min man mest) håller på att skrapa och måla om huset...........ett tidsödande och tålamodsprövande arbete....men det kommer att bli så fint när det är klart. Tanken är också att lägga grus och fixa till framsidan när vi får tid till det. I alla fall så gjorde jag tidernas loppisfynd i veckan då jag ramlade på dessa fina kyrkbänkar!!!
Som jag har velat ha sådana....Ska pryda framsidan så småningom när gruset är lagt.
 
Jag betalade 150:- för BÅDA!!!!!! och fick dem hemkörda dessutom........Ja, min man gjorde rätt stora ögon när han såg en främmande man i Volvo backa in med dessa kyrkbänkar i skuffen. Jag släpade ut dem ur bilen med lite hjälp och bjöd Volvomannen och min man att inta plats och sjunga med i Pärleporten, de avböjde..... men Tack till Volvomannen som hjälpte mig.. Jag är rätt säker på att min man inte hade blivit glad åt att frakta hem dem............men han tyckte att de var billiga i alla fall och jag tror att han kommer att gilla dem när de står på plats....
 
 
Ja just ja,,,jag har ju loppat en fransk järnsäng också som en annan man fraktade hem till mig...Den såg jag i Hälsingland när min man och jag var ute på en liten utflykt........och vilken tur att mannen som sålde den jobbade i Sundsvall och kunde ta med den...........!!
 

Tjusig va!!!! Kommer att pryda trädgården......på något vis...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0