Risingsbo!!

Är det någon som kommer ihåg Risingsbos läsk? Fick alltid en läsk när jag besökte min farmor och farfar när jag var liten? Såååååååå god den var. Kommer speciellt ihåg en läsk som hette Cherry som var en körsbärsläsk, mmmm jag kan verkligen känna smaken nu när jag tänker på den. Etiketten med de fina körsbären och den fina röda färgen på drycken.. En annan läsk hette Cider och var en illgrön läsk med en etikett som var full med frukter som banan, päron, druvor mm. Så fina etiketterna var också.
 
Visst är det helt otroligt att man kan känna och förnimma doft och smak fast det kanske har gått 45 år !!!!
 
Blev så glad när jag hittade denna back som påminde om högtidsstunder med läsk!!!
 
Den fina pallen fanns i min farmor och farfars trädgård på 50-talet!!

Kommentarer
Postat av: Lissen

Åh vill ha en sådan back jag också

Svar: Ja visst är den fin!! Kommer du ihåg Risingsbo??/Geine
DrömRum

2012-10-18 @ 05:08:45
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Susanne

Tänk när "drickabilen" från Risingsbo kom, och chauffören ringde på dörrarna för att höra om man ville handla:) Det var tider det!

Svar: Ja visst var det tider det..........man blir lite nostalgisk!/Geine
DrömRum

2012-10-20 @ 21:53:58
Postat av: Eva-Lott Långberg

JA visst blir man nostalgisk :) Risingsbo läsk och öl gjordes i risingsbo smedjebacken.. Där växte jag upp och komihåg bryggbilen som kom å sälde läsk :) Det var inte ofta man fick läsk ..
Önskar dig en fin dag !!
Kram eva-lott

Svar: Hej Eva-Lott! Tänk att du växte upp alldels vid Risingsbo och kom ihåg denna goda läsk! Visst hade jag en fin drickaback? Kikar in till dig ibland och får inspiration av din fina matlagning och bakning. Provar även dina recept, mums !! Tack för din kommentar och önskar dig en trevlig helg!
Kram / Geine
DrömRum

2012-10-25 @ 08:30:03
URL: http://evalottlangberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0