Teater, Tapas, Loppis och Bandy!

Efter att ha varit i huvudstaden och i Västerås några dagar är jag nu hemma igen. Lite shopping hanns med innan vi såg Spamalot på Oscarsteatern och det kunde inte ha varit bättre.



Spamalot är en teater/musicalversion av filmen "Monty Python and the Holy Grail" (i svensk översättning, Monty Pythons galna värld). Den handlar om den legendariska berättelsen om Kung Arthur och riddarna av det runda bordet, som i jakten på den Heliga Graalen slår sina mer eller mindre kloka huvuden ihop. En helt fantastisk och galen föreställning och jag rekommenderar den till 100%. Är ni dessutom Monty Pythonfans är det ett måste att åka och titta på detta! MEN en förutsättning till en helkväll är SJUK HUMOR och det har jag och min käre make så vi hade det riktigt roligt i minst två timmar. Kolla också in rollistan, så vad sägs om den?!



Efter föreställningen hittade vi en kanonrestaurang på Kungsholmen, Caliente Tapas Bar, och godare tapas har jag inte ätit så nästa gång vi är i Stockholm kommer vi att besöka den restaurangen igen.
Har tyvärr inga bilder på maten och det beror nog på att vi var helt uppslukade av den så jag glömde tid och rum.



Övernattning på Hotell Amaranten som hade renoverat alla rum och det stämde i alla fall på vårat som var mycket bra!



Fräscht eller hur??

Efter lite mer shopping på söndagsförmiddagen där jag bl a var på loppis på Hötorget och handlade en rätt fin burk/låda styrde vi kosan till Västerås där vi hälsade på son med sambo. Bandy på schemat förstås, en match direkt när vi kom fram på söndagen och en på måndagen. Resultatet blev en vinst mot Köping och en förlust mot ryska, ja vadå, kommer inte ihåg vad dom hette men det var ett ryskt elitlag. A lyckades i alla fall sätta en pyts på dem!!



Arenan i Västerås!



Mitt loppisfynd från Hötorget!
Hultmans Choklad & Konfektfabriks Nya Aktiebolag. Gammal burk i bleckplåt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0