Äntligen snö.....och slut på stressen...

Så kom då snön....äntligen, men trots att den kom så sent så har man ju ändå något trädgårdsredskap ute som håller på att snöa över!! Visst är det väl konstigt att man lyckas med det varenda år....det är som om man inte tror att snön ska komma någongång, MAN HINNER. I år var det grillen som vi plockade in när snön började falla så nu är det färdiggrillat!!

Visst blir det fint när snön lägger sig på träd och buskar!





Jutesäcken med tryck till vänster i bild finns i butik. Pris 159:-



Denna fina renfäll köpte jag nu i veckan när min man var på en tjänsteresa. Passade på......eftersom han ibland tycker att det är onödigt för vi HAR JU EN MATTA REDAN. Ja en matta ja, inte en renfäll.

Eftersom jag har stressat så mycket i veckan tyckte jag att jag var värd en så fin fäll. Torsdagen t ex såg ut så här:

0600-Väckarklockan ringer.... och då hade jag ändå vaknat till vid tre av någon anledning. Upp och hoppa!
0715-Skrapar bilrutor och tar bilen till jobbet i Sundsvall. Stannar vid Pressbyrån för att köpa en postpåse eftersom jag måste skicka paket till svärson som fyller 27 SAMMA dag som jag, den 26/11.
Anländer strax före 8 till jobbet, fullt upp hela dagen, telefonerna ringer, prov prov samt service hela dagen.
Tack och lov mailar en väninna och vill bjuda mig på lunch kl 12 så jag ilar iväg strax före för att möta upp så då sitter vi i lugn och ro och äter indiskt i nästan en timma, LYX! Tack snälla I!!

Stänger 1630 och tar bilen hemåt, stannar på affären för att handla. Två tunga kassar baxar jag in i bilen och fortsätter hemåt. Kommer hem 1730 och förbereder marsansåsen som jag ska ha till den hemlagade princesstårtan som jag ska ta med mig på jobbet på fredag!!! Fyller ju år och då bjussar vi på fika. Ja visst måste jag göra den själv, kan ju inte köpa nåt eller......

Springer ut i butiken och öppnar strax före 6, ställer ut öppetskylten och tänder alla marschaller och ljus så det ska synas att jag har öppet. Tänder upp i butiken och har kunder hela kvällen, jättekul så klart.

Stänger 2100 och släcker ljus, tar in skylten låser och springer in för att fortsätta med tårtan. Packar även upp det sista ur kassarna som har stått i köket sen halv sex!!... 

Telefonen ringer och min man undrar om jag kan hämta vid tågstationen...kl 2200...ja visst kan jag det säger jag...jag kan ju fortsätta sen...Hoppar ut i bilen vid 2130 och drar in till stan. Hämtar man med arbetskamrater och så åker vi hemåt....ja men nu blev jag ju så hungrig också...har ju inte ätit sen lunchen....viker av till Max i Birsta och kl 2230 sitter jag och min man där och äter hamburgare!! Gott gott.....åker vidare och är hemma vid 23...ja visst ja tårtan ska ju fixas för jag kan ju inte KÖPA nåt......Fixar tårtan och min man tycker inte att jag är riktigt klok som håller på så där.

Sen håller han på att slå en frivolt i renfällen som ligger hopknycklad vid sovrumsdörren så den såg ju inte så inbjudande ut så som jag hade tänkt...............ja han tyckte den var fin i alla fall, själv låg jag utslagen i sängen och somnade på två röda.

Tårtan blev uppskattad och tog också slut på två röda...



Förärades dessa rosor av min man.........då fick jag ny energi!!




Kommentarer
Postat av: Emma S

Å hej och hå, man blir trött av att bara läsa om hur du gått an :)Men vad jag skarattade då jag läste att stackars Glenn snubblade.



Jag måste verkligen ta mig i kragen och komma ut för en titt i din butik. Ha det fint så länge och slit inte ut dig alldeles innan jul nu. Kram

2011-11-29 @ 09:06:07
URL: http://endaghosemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0