Energi, blommor och Petter!!

Efter en del förändringar på mitt ordinarie åtta till fem-jobb har bloggandet legat nere ett tag. Har inte haft den rätta orken och energin, men nu är den tillbaka igen. Kan meddela er att jag kommer att ha en del nya märken i butiken framöver, förutom dom jag redan har. Håller som bäst på att beställa från Ib Laursen som har en massa fina grejer.

Planteringskärl i zink finns det en hel del av nu till alla fina blommor som man blir så sugen på att köpa. Idag var jag på Blomsterlandet och inhandlade jättefina vita pelargoner samt några Mårbacka. En del kryddor följde också med så klart som kommer att ställas i mina fina krukor som står i en trälåda med texten Herbs.

Åkte även en sväng till Evonella trädgård i Bergsåker där jag hittade en pytteliten chokladblomma som jag hoppas kommer att växa på sig samt några svarta surfiner/petunior med lite gult i mitten. Jättefina!!

Hittade även en jättestor trätunna från slutet av 1700-talet på en loppisbutik. I den ska jag sätta murgröna och vita pelargoner tror jag. Vi får se, sätter ut en bild när jag är klar med den.

Sen måste jag även berätta att jag lunchade på Bite Line igår och väl på plats med pizza och allt fick jag ett väldigt fint sällskap vid bordet bredvid......Petter!! Jo den Petter, Så mycket bättre Petter!! Jag tyckte att han var så himla bra i det programmet och jag fick faktiskt upp ögonen eller kanske öronen för Rap och Hiphop tack vare honom, sen verkade han ju vara så himla juste också. Ska nog ut och inhandla hans senaste cd som tydligen ska vara skitbra enligt dotter A som har någon favoritlåt där. Jag har även kollat in att han sjunger tillsammans med Magnus Carlsson (från Weeping Willows) på en låt och han är absolut en av mina favoriter! Ni ska få en recension senare....!!





Visst är det en läcker färg!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0