I-landsproblem!!

Ja jag brukar INTE lämna över något ansvar till min man vad gäller inredning hemma hos oss! Jag har ett extremt kontrollbehov över detta område men...........

Vi håller på att göra en liten makeover i köket. Vi har målat golvet, halvpanelen och skåpstommarna i vitt, skåpluckorna lämnade vi in på lackning och sedan lade vi nya bänkskivor som vi hade köpt på rea för ett år sen..
Tapeterna är också uppsatta.

Min man håller också på att göra ett vitrinskåp i köket, bild kommer senare.

Ja, så till kaklet då....hittade och köpte ett jättesnyggt blankt hugget kakel och hade då instruerat min man i att han skulle meddela våra kakelsättare att jag skulle ha detta kakel uppsatt med vit fog. Vi fick ju vänta några veckor på att dom skulle komma men så äntligen annonserade dom sin ankomst och igår morse anlände dom och fick fritt tillträde till vårt kök. Min man och jag åkte till våra resp jobb så när eftermiddagen kom och vi skulle åka hem till vårt nykaklade kök säger jag till min man att det säkert skulle vara skitsnyggt och du har väl sagt till dem att fogen skulle vara VIT. Han tittade lite konstigt på mig och bleknade märkbart...Nä men det har jag glömt fick jag höra och naturligtvis fick jag en känsla av att nu skulle inte fogen vara vit heller...

Väl hemma blev min känsla besannad, fogen var GRÅ!!!!!!!!!

Ja vad skulle vi göra, det är som min svärdotter säger, det är som om man har beställt en vit soffa men det kommer en svart!! Ja, besviken var jag ju eftersom jag hade sett denna vita vägg framför mig så länge.....

Min man säger...ja men det blev ju snyggt och mer praktiskt eller hur!!

Ja nu har väl "chocken" lagt sig en aning och jag får väl vänja mig vid denna gråa fog!!! Och kanske är det väl mest praktiskt också eftersom jag nu har fått reda på att många kakelsättare inte rekommenderar vit fog i kök eftersom den blir missfärgad av fett och smuts.....ja jag intalar mig det och tittar på alla bilder med VITT KAKEL OCH VIT FOG!!

Nu kommer jag ALLTID att vara på plats när det sker renoveringar i vårt hus!!! FULL KONTROLL!!



Ja här ser ni bilder på ett halvfärdigt kök med VITT KAKEL och GRÅ FOG!! Kanske blev det snyggt i alla fall, jag intalar mig det, praktiskt i alla fall...sägs det.

Nästa problem är vilken spis jag ska välja, induktion eller vanlig häll?? Kan jag få ett råd?? Jag har även alltid velat ha en spis med två ugnar men skulle jag t ex välja det samt induktion fryser nog både denna och nästa semester inne. DYR!!



Rivningen av det förra köket!! Vilken skillnad va!!?


Kommentarer
Postat av: Anette

Ja det blev snyggt i alla fall med GRÅ FOG :-) :-)

2011-04-06 @ 22:37:42
Postat av: Elin

Haha, Glenn alltså -- vilken stjärna han är! Det ser bra ut med Grå fog och dessutom om hantverkare inte rekommenderar vit fog så är det bara en bonus att det blev "fel". Som du säger - du får ha full kontroll i fortsättningen.



KRAM!!!

2011-04-07 @ 12:21:03
URL: http://galleri.blogg.se/doyathang
Postat av: Ingrid

Blev snygg Geine. Jag tror det blivit för mycket sjukhus med allt vitt. Var nöjd med din gråa fog. Bra med glömska män ibland.

Tänk på att du inte kan använda spisen som avlastningsyta om du köper en induktionshäll. Det fick jag uppleva hos några kompisar när jag ställde en bricka på hällen, det pep som en tok. Du har ju inte så mycket bänkyta, så det kan vara bra att kunde ställa saker på spishällen.



Sköt om dig och ha en bra helg ! / Kram Ingrid

2011-04-07 @ 20:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0