Stockholm i bil.....och bandy på Zinkensdamm

Ja då är jag hemma igen efter några dagar i Stockholm. Några jobbdagar och ett besök på Wallmans salonger tillsammans med mina arbetskamrater innan vi skildes på centralen. Passade på att stanna kvar och såg fram emot en låååång shoppingeftermiddag och ett mysigt restaurangbesök. Det blev bandy....... make som bilade ner hade packat bilen med diverse som dotter skulle ha i lägenheten, men.... han hade även packat med sig kläder till oss tre för BANDYMATCH PÅ ZINKENSDAMM. Dotter A och jag hade sammanstrålat och var på gång med shoppingen när make ringde och annonserade att nu var han på plats på hotellet och matchen började kl 19.00 så skulle vi hinna så....
Ja vad gör en fd bandyänka/bandymorsa och en blivande sportjournalist...klart vi var på gång!! Ombytta och klara tog vi då bilen först till dotter A:s lägenhet för att plocka ur alla grejer som hon skulle ha och sedan färd till Zinken.

Ja så lätt gick det förstås inte.....vi körde fel några gånger???!!...och kom väl en kvart för sent till matchen. Restaurangbesök blev det inte den kvällen men en korv med bröd i pausen på Zinkensdamm är inte dåligt det heller!!!

Tack R och J för biljetterna!!

Hann i alla fall få lite inspiration då jag under lördagen besökte några av mina favoritaffärer när det gäller inredning.
Med tusen idéer för min butik som ska förverkligas någon gång åkte vi sedan hemåt med ett stopp i Söderhamn där vi lämnade av dotter A till pojkvän J.

Med facit i hand var det tur att vi vände hemåt under lördagseftermiddagen för så mycket snö som dels hade kommit hemma under lördagen och som kom under söndagen var det länge sedan jag har sett.

Inväntar nu åter igen de franska postkuddarna som ska komma denna vecka hoppas jag. Tack arbetskamrat U från Gävle för din beställning av dessa som vi ska skicka med våra arbetskamrater vid tillfälle. Kul att du kikar på min blogg och även hittar något som passar.


Kommentarer
Postat av: deseree

Hej nu har jag kikat in i din blogg ;)Du verkar ha jätte fina saker i din butik-ser framemot ett besök hos dig ;)Hälsn från hon du träffade på jobbet idag ;)

2009-02-12 @ 12:58:16
URL: http://frudeseree.blogspot.com
Postat av: Annie

Hej mammis!

Vet att du har öppet ikväll och jag tänkte skriva några rader. Har varit på stan och handlat lite, ett par byxor på HM, jag fick 20% på valfri vara och då gick det inte att stå emot. Men fick lite dåligt samvete när jag vet att jag borde köpa en ny mobil i stället så det går att få tag på mig. Hoppas att det har kommit många nya grejer till butiken, spännande att se vad som kommer. Nu ska jag kika lite på film. Vi hörs i kväll!

2009-02-12 @ 18:34:55
URL: http://lifeonair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0