På menyn: Mobil med svampsås!!

Visst är det sköööönt att det är helg.....även om jag tycker att jag har en del att göra hemma på helgerna så försöker jag i alla fall inte att stressa, för det gör jag för det mesta VARJE morgon...!! I morse låg jag i alla fall och drog mig lite längre än på vardagarna, läste slutet på min superdeckare (bok tre av Jussi Adler Olsen) och tog sedan en promenad på ca en timme. Eftersom det var konstrunda i Hässjö med en av mina favoritkonstnärer, Angelica Wiik, så tog vi en sväng dit och kollade på alla fina tavlor. Inget köp idag men mycket fint fanns det....
 
En sån här mysig morgon var det inte i veckan då jag som vanligt var superstressad och ja jag vet att man ska kliva ur sängen tidigare men denna morgon for jag fram som en tornado och kastade till slut ner allt jag skulle ha med mig i en kasse innan jag rusade ut där make satt och väntade i bilen. 
 
Efter några kilometers körning ringde min mobil och den lokaliserade jag till plastkassen där allt hade slängts i som kom i min väg. Stoppade ner handen och skulle ta telefonen då jag även kände den goda gräddsåsen med kantareller som jag hade gjort. Ja där låg mina matlådor upp och ner tillsammans med min mobil, plånbok och en del annat smått och gott. NEEEEJJJJJJJJ SKREK jag så högt att min man höll på att både tvärbromsa och köra i diket. Smått otroligt att inte krockudden löste ut så att man hade fått ett blåöga också....
 
Där satt jag med en mobiltelefon som var full med kantareller och gräddsås. Min man gav mig en konstig blick och talade om för mig vad dumt det var att jag hade slängde ner ALLT i plastpåsen tillsammans med lunchmaten. Ja, visst är det!!!!!!!!!! Vad konstigt att jag inte visste det själv!!!!! Kände mig ganska ilsken efter denna fina kommentar....
 
Servetter fanns i bilen så jag hjälpligt kunde torka av det mesta och väl framme på jobbet blev det sedan rengöring av både mobil och plånbok.....en del fick jag kasta. Mobilen klarade sig utmärkt och det finns inte ett spår av gräddsås längre. Det var i alla fall tur att jag inte slängde ner mina lunchlådor i min DYRA fina handväska för det hade varit värre!
 
Höstfärger !!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0