Grön vispskål till sockerkakan!

Tråkigt nog så känns det nu som om skidsäsongen har tagit slut, i alla fall här, jag som hade kommit igång och tyckte att det var så KUL men nu får jag se fram emot nästa säsong. I väntan på den så har jag i alla fall börjat på att lufsa lite smått för att jag ska kunna fortsätta att äta god sockerkaka och annat onyttigt! I helgen lufsade jag 5 km både på lördagen och på söndagen och i eftermiddag efter jobbet blev det ca 3 km. Jag tog det VÄLDIGT lugnt och sprang, gick, sprang, gick......men det är väl det som är grejen för att man inte ska bli döless, man tar det lugnt i början och hoppas att man kommer att orka springa hela vägen så småningom.

Kul är det också att så många hittar till min blogg eller som hör av sig via telefon för att få varor skickade till sig. Tack och lov för Bussgods som är hur trevliga som helst och hanterar paketen så att allt är helt när det kommer fram!

Vill ni testa att baka i "Leilas" vispskål kan ni använda detta recept som en kund har tipsat om...

2 ägg
2 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker eller rivet skal av 1/2 citron
1 dl hett vatten

Smörj och bröa skålen. Vispa ägg och socker poröst.
Blanda samman de båda mjölsorterna, bakpulvret samt ev smaktillsats.
Rör ner blandningen i äggsmeten och tillsätt vattnet. Häll smeten i skålen.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen i ca 30 min 200 gr eller i varmluft 175 gr.

Vispskålen finns just nu i vitt, beige, rosa, och isblått. Den kommer även i grönt liksom muffinsformar och kannor.




Kommentarer
Postat av: Annie

Lägg undan en kudde i pastell tills jag kommer hem. De var superfina. Kanske jag ska köpa en av varje??? Två veckor kvar till påsk. Då dyker vi upp. Jippi!!!

Kram från Annie

2012-03-21 @ 13:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0