-27 grader, toppnotering i helgen!

Oj vad kallt vi har haft i några dagar nu, så ingen skidåkning blev det för mig i helgen trots att jag har införskaffat både nya skidor och pjäxor, -27 grader som mest i helgen.

Det var då inte lätt att handla skidor inte. Det var spann, längd ja även vikt..hårdhet och valla och vallningsfritt och ja jag vet inte vad. Antingen var man för tung för detta spann så där fick man välja mellan att gå ner i vikt eller ta längre skidor eller..........Jag kollade på ALLA sportaffärer i hela området OCH JA........den allra bästa hjälpen fick jag och hur trevlig som helst var en kille på INTERSPORT inne i Sundsvall. Inte tyckte han att jag var för tung heller!!!???? Hittade helt perfekta skidor som han monterade bindningarna på och sedan vallade han dem också.

Så i stället för att motionera passade vi på att äta tapas på Saffran i helgen. Kan rekommenderas för er som aldrig har varit där. Mycket gott!!

BANDY har det ju också varit i helgen, Selånger vann mot Umeå i lördags med 6-3 och Sverige vann ju VM i går efter att ha besegrat Ryssland med 5-4....sjukt spännande match. Ja som ni förstår så är det inga veklingar som spelar bandy i -23 grader som det var här i lördags......Grabbarna fick spela 3 gånger 30 min, så kallt var det.

Något som också är svårt att handla förutom skidor är ny säng! Provlegat några har vi nu gjort ett antal veckor och till slut landade vi faktiskt på IKEA. Efter massssoooooorrrrrr av år med vår gamla säng står nu en ny i sovrummet, mycket skön. Och vad tror ni följer med nu då...jo det skulle nog behöva tapetseras om (17 år sen sist) och med det följer ju både det ena och det andra .................fortsättning följer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0