BÄR SKIDORNA TILL SPÅRET!!!!!


I helgen har jag åkt skidor igen och har lärt mig en sak, BÄR SKIDORNA TILL SPÅRET OCH TA PÅ DIG DEM DÄR!!!!

På lördagsmorgonen bilade jag iväg till spåret för att åka några varv. Plockade ut skidorna och hoppade i dem och skidade dom tjugo metrarna till spåret som såg hur fint ut som helst. Tog fart och hej vad det gick......JO HEJ HEJ vaaaaaaaad det gick!! Vad hände då, jo jag stöp som en fura efter tio meter!!!!!

Va f....n, ner i lös-snön och där låg jag!! OCH det var inte det allra enklaste att ta sig upp ska jag säga. Tog tag och skulle resa mig upp men snön var så lös att jag sjönk ännu längre ner. Till slut lyckades jag i alla fall kravla mig upp och den man som stod på parkeringen samtidigt som mig och skulle åka sina varv kom lyckligtvis när jag stod på benen igen. Ja det var ju det värsta om HAN hade kommit precis när jag låg där och försökte ta mig upp. EFTER 10 METERS SKIDÅKNING!!! Ja, ursäkta mig men kan du hjälpa mig upp!!!!! DET hade varit pinsamt....

Jo nu till förklaringen....Efter denna pärs skulle jag då sätta fart, tvärstopp igen, MEN VAAA F...N, kollade under skidan och där det satt ett stort gräs, typ hö, på min fina tape. När jag hade lyckats få bort allt skräp gick resten av varven super, men nu vet jag att ta på mig skidorna vid spåret hädanefter. Hade troligen fått skräpet mellan parkeringen och skidspåret.

Söndagen bjöd på sol och varmgrader. Trots detta hade jag hyfsat glid och superfäste. Gick kanonbra utan några missöden. Har börjat få in en hyfsad teknik nu...övning ger färdighet.



MINA NYA SUPERSKIDOR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0