Butiken stängd torsdag 16 augusti!

 
Efter fyra veckors semester var det då dags att börja jobba igen på mitt 8-5-jobb inne i stan. Slutsatsen efter den första dagen är att jag skulle kunna ha minst lika mycket semester till............så skönt att få sova när och hur länge man vill, läsa lite, fika i trädgården, plocka jordgubbar till glassen och slappa i största allmänhet.
 
Men......egentligen så har vi nog inte slappat så mycket som vi kanske skulle behöva. Med ett hus som ska målas om följer ju massor av jobb......
 
Tvätt och målning av plåttak. Borttagning av ribb så att det går lättare att skrapa huset trärent (som vi måste göra)
måla ny ribb samt en första strykning av husgavel med hälften linoljefärg och hälften lacknafta. Mäta och spika fast den nya ribben på huset och måla en andra gång med färgen och mindre mängd lacknafta samt en tredje strykning med enbart linoljefärg. Ja så där ungefär kommer det att vara gavel efter gavel och till slut så kommer ni att få se ett skinande vitt hus på Karlavägen. Det kommer att ta tid ....men.....det får det ta.....Fint kommer det att bli.
 
I morgon tisdag har jag butiken öppet som vanligt mellan 18-21 MEN nu på torsdag den 16 augusti är det stängt eftersom jag åker till Stockholm och FORMEX-mässan. Hoppas få massor av inspiration och att det finns mycket fina varor att inhandla. Ska verkligen plocka ut godbitarna....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0