Glöggtider och en liten försmak av julen!

Butiken fylls nu med nya varor varje vecka. Jag har så smått börjat plocka fram de finaste julkulorna i silver, guld, svart och rött samt lite andra julsaker...t ex mistlar i zink med pärlor samt kransar av annorlunda modell.




Titta in och se alla nyheter som kommer varje vecka!!

Nu när det känns som om kylan är i antågande vill jag även fresta Er med -DEN GODASTE GLÖGGEN- jag vet som min dotter säger. Blåbärsglögg från Alterheden i Piteå. Finns även blåbärssaft och lingondricka, SMAKAR SOM HEMGJORD!!

BLÅBÄR

BlåbärBlåbären är små hälsobomber fullproppade med antioxidanter, som håller hjärtat friskt, hjärnan skärpt, immunförsvaret i topp och synen skarp. Den nya kunskapen om bärens välgörande effekter har gjort att de svenska blåbären är mycket eftertraktade i Japan.
Förr i tiden kunde man köpa blåbär på apoteket. Sverige hade då tolv blåbärstorkerier ! De var då mest använda mot diarré.

Kuriosa att veta - 17% av Sveriges yta är täckt av blåbärsris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0