Lavendel, loppis och förlorade biljetter

Så är jag då hemma igen efter att ha varit i Stockholm i helgen. En hel del inredningsbutiker, alla enligt min man, besöktes och lite inspiration fick jag allt...kunde ändå konstatera att en del mina varor i DrömRum även fanns i Stockholmsbutikerna men med lite andra priser...

Hötorget var som vanligt en skådeplats för sig. Under lördagen shoppade jag både lavendel och syrenhortensia som ska pryda uteplats och altan. Söndagen var Hötorget fyllt av loppis och det blev lite handlat där också. En stor tennskål att ha blommor i, en slipad glasvas, en spetsklänning vintage och en stor helt underbar handbroderad  duk i vitt och babyrosa. Foton på detta kommer senare....

Lördagkväll var jag och min man på Berwaldhallen och såg Björn Skifs, Måns Zelmerlöv och Loa Falkman showa loss ordentligt. Sveriges Radios symfoniorkester dirigerades av Anders Berglund så det var inga dåliga musiker vi fick njuta av.
Kvällen kunde dock ha sett annorlunda ut eftersom våra biljetter till konserten var spårlöst borta när vi skulle gå in!!!
Vi hade tagit en taxi från hotellet och jag hade anförtrott min man våra biljetter tidigare under kvällen som han hade i tryggt förvar (sa han). Väl framme saknades som sagt dessa biljetter och efter en hel del kollande i kläder och lite överallt kunde det bara konstateras att biljetterna var borta. Enligt min man hade han tagit med sig dem när vi åkte i taxin, men vilken taxi hade vi åkt i och var fanns den nu???  Taxin hade släppt av oss några hundra meter från hallen så jag började att gå mot den platsen, varför vet jag egentligen inte, men plötsligt så såg jag ett vitt kuvert på långt håll som låg på trottoaren och snabbt som bara den i högklackat sprang jag och hämtade kuvertet som visade sig innehålla VÅRA BILJETTER!!!!  Ja, hur hade dom lyckats ramla ur någon ficka, helt ofattbart sa min man.....

De godaste pizzorna har jag också ätit i helgen. Dom finns på Gullmarsplan på IL Forno Da Nova. Oj oj oj vilka goda pizzor, vedugnsbakade och med riktigt goda råvaror. Är ni i närheten så kan denna pizzera varmt rekommenderas, tydigen Stockholms bästa enligt en av dotter A:s arbetskamrater på radiosporten.

Kommentarer
Postat av: Annie

Ja, dom pizzorna är inte att leka med. Jag kanske till och med ska köpa en tills ikväll då jag ska se på schagern här hemma.

Nu ska jag sticka ut på stan för att fördriva tiden lite. Tyvärr lär det vara sjukt mycket folk.

Kramar

2009-05-16 @ 11:50:21
URL: http://lifeonair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0