GOD JUL ÖNSKAR JAG ER ALLA!!

GOD JUL TILL ER ALLA ÖNSKAR JAG ER!!!

Hoppas att vi ses på annandagen då butiken är öppen mellan 11-15. Därefter är det öppet tisdag den 29 december kl 18-21, nyårsafton är det stängt.

KOM OCKSÅ IHÅG ATT VARA EXTRA VAKSAM PÅ ALLA LJUS SOM VI TÄNDER!

I går när vi skulle provsmaka julbordet och vi satt och pratade om ljus och bränder utbrister sonen i huset! 

- DET BRINNER DÄR OCKSÅ!!

Hela aventsljusstaken står i lågor på ett bord i det angränsande rummet (väl synligt för oss). Det måste ha runnit het stearin i den torra mossan som tog eld med en sådan fart. Ljusen var inte ens nerbrunna!

Sonen rusar till toaletten för att fylla en hink med vatten samtidigt som syster skriker "Blås inte!!!!". Jag står och tittar och funderar på hur jag ska lösa denna situation. Så kommer maken och hugger tag i ljusstaken, springer mot dörren, öppnar och gör ett tvåmeters kast över broräcket så eldmolnet landar mjukt i snön.

När jag skulle arrangera denna ljusstake dekorerade jag den med grön mossa och den blev verkligen så fin så fin och satte den på köksbordet under lampan som var tänd. Varmt och gott måste det ha blivit så efter några timmar när maken sätter sig vid köksbordet ser han lite fundersam ut och undrar vad vi har i lampan för något. ETT TUNT SKIRT SPINDELNÄT HAR SPUNNITS AV VAD JAG TYCKTE HUNDRATALS PYTTESMÅ SPINDLAR FRÅN LJUSSTAKEN TILL TAKLAMPAN!!

Så ut med ljusstaken och städning av hela köket. Fixade grå mossa som var utan spindlar och så händer då detta!

INGEN MOSSA KOMMER IN HOS OSS IGEN SOM NI KANSKE FÖRSTÅR...

Alla påsar med fin grönmossa som jag hade släpat hem har jag nu klätt en fantastisk korg som nu hänger på vår förstukvist! Bild kommer senare!

ÄN EN GÅNG, KOLLA LJUSEN!!!


Kommentarer
Postat av: Eva & Åsa i Sollefteå

Hej Geine & god fortsättnning! Vilken fantastiskt fin butik du har startat. Vi blir shoppingsugna så här på nyårsdagen när vi hittar släkten på nätet :)



Hälsa alla!



Kramar från Berglund´s i Solle`

2010-01-01 @ 18:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0